středa 9. října 2013

Chcete posnídat s geishou?

Ne, další příspěvek není o robustě v Asii. O geishu se rozhodně jedná, ale tahle kočka je z Panamy a zase je to káva. Je to kultivar, který má silné evropské kořeny, ale proslavila ho Petersonova farma La Esmeralda v Boquete. Je to komplexní káva a jako geisha je krásná, lehká, květinová. Většinou má slabší tělo a pro někoho je až moc čajová. Je dost specifická a mezi ostatními by ji asi našel i laik.  Speciální je hlavně cenou, protože se na burze pravidelně draží velmi vysoko. Patří mezi nejdražší dostupné kávy, i když ji narozdíl od cibetkové nikdo kromě coffeegeeků nezná. Letos se geisha z této farmy zpracovaná suchou metodou dostala na šílenou cenovku 14 000 Kč za kilogram zelené kávy!

U nás se občas Geisha z farmy Graciana Cruze objeví u Doubleshotu, a možná jste na ni narazili i během týdne kávy nebo denního festivalu Coffee in Prague. Já jsem s sebou z Berlína přivezla geishu zpracovanou promytou metodou, pocházející přímo z farmy La Esmeralda, praženou norimberskou pražírnou Machhoerndl. Nechci se jen chlubit, chci se podělit. Porci kávy dostanete ten, kdo mi přislíbí napsat zajímavý článek. Nemusíte ho mít hotový, stačí napsat téma nebo název a nějaké krátké pracovní shrnutí, a já si vyberu jeden (nebo možná i víc), který by mě zajímal nejvíc. Také mi k tomu napište, jak byste si tu dobrotu, v případě výhry, připravili. Nemusí to být žádná expertní téma, klidně to může být o vašem nejlepším zážitku s kávou, o návštěvě zmíněných festivalů nebo vaše baristické historky.

Kávu vám (nenamletou!) můžu předat v Brně, Praze nebo ji klidně šoupnu do obálky a předá vám ji pán pošťák. Svoje nápady mi klidně do konce týdne pište, kam chcete - sem do komentářů, na twitter, na e-mail sibyliatko zavinac gmail tecka com. Hra začíná - teď!

1 komentář:

  1. Ahoj, prosím Tě mohl bych se zeptat, kde jsi přímo tuto kávu koupila? Za týden se chystám do Berlína a kdyby byla možnost, tak také dovezu. Děkuji Adam

    OdpovědětVymazat